Zagrebačko Kazalište slijepih i slabovidnih ‘Novi život’ u srijedu, 21. ožujka, svečano obilježava svoj 70. rođendan izvedbom predstave ‘Klupko’ Pere Budaka u kazališnoj dvorani Vidra, s početkom u 20 sati.
redatelj i izbor glazbe / Željko Duvnjak
scenografkinja / Marta Crnobrnja
kostimografkinja / Hana Letica
oblikovatelj svjetla / Nenad Lalović
vizualni identitet predstave / kunazlatica
igraju /
ROŽA, krčmarica, zvana “Tetka Roža” / Dajana Biondić
ANICA, njezina kćerka / Suzana Bliznac
JURSAN, njen bivši muž / Milenko Zeko
JOSINA / Vojin Perić
ANTUŠA, žena mu / Anita Matković
VRANJICA, njihova kćerka / Ružica Drenski
RADOJKO ŠKORIĆ, trgovački putnik / Matija Major
MIJAT, udovac / Igor Kučević
JEKA, službenica “Tetke Rože” / Ružica Domić – Lalović
ILIJA / Marijo Glibo
inpicijent: Andrea Čavara
tehnička podrška / Tea Bešić ,Branko Ostojić, Andrej Drenski, Pavao Matulić
Posebna zahvala obitelji Budak, na ustupljenom pravu izvođenja predstave „Klupko“ .
Premijera, studeni 2017.
Nešto kao, slatka vuna
Zavuzlalo se i zaplelo, iz zabune u zbunjenost, iz obmane u lakrdiju, pa niti se zna tko je kome što, niti tko koga i zašto, pri čemu čist račun biva krivo zbrojen, samo ljubav pušta korijenje kao svezvani plemeniti korov. Tako nekako, nikako da se složi slagalica koju u dobroj namjeri tetka Roža zavuzlava, dok joj u krilo na kraju svih krajeva, a igrom sudbine ne padne vlastiti bivši muž, pa se klupko nepredvidivo, ali samo rasplete i završi priču u općem zagrljaju svih sa svima.
Komedija je to Pere Budaka, o noćnim prikradanjima pod prozore, sjedeljkama i divanjenjima uz rakiju, zdravicama i tračevima na kojima počiva život na selu prikraćujući vrijeme koje se ukorijenilo između navike i dosade. Pitka, ali ne i plitka priča koju morate pažljivo gledati, jer ako vam promakne jedan detalj, visit će vam tri-četiri upitnika iznad glave, pa ćete u čudu, pokušavajući uhvatiti nit vlastitog klupka dočekati kraj, prikraćeni za onu skrivenu duhovitost što vam je zbog nepažnje izmigoljila kroz prste.
Redatelj, Željko Duvnjak upleo je glumce Novog života u kazališni slatkiš koji se brzo topi u ustima, ali dugo nakon kušanja ostaje sladak, začudno dojmljiva okusa, nešto kao ona slatka vuna na štapiću. Svi likovi posloženi su u mrežu uzajamnosti i doista djeluju kao suptilan mehanizam čije polugice i kockice čine cjelinu i ne funkcioniraju bez aktivnog sudjelovanja najsitnijeg detalja. U tipičan lički pejzaž, Marte Crnobrnja, te sutone, praskozorja i podneva koja je rasvijetlio Nenad Lalović, uklopili su se i Dvořáksa svojim Slavenskim plesovima i nenametljiva, a dojmljiva obleka, Hane Letice, sveprisutna rakija nepoznata podrijekla, ali i američki Jursanov image Milenka Zeke, koji raspliće Klupko i vraća se svojoj Roži, Dajani Biondić, koja ga nikad nije prežalila, iako je već bila spremna sviti gnizdašce s rabijatnim poštenjakom Mijatom, alias Igorom Kučevićem. Lažni Radojko, Matija Major, dobije lažnu Rožinu kćer, Ružicu Drenski, Vranjicu, dok onu pravu, Anicu, ili ti Suzanu Bliznac, tek očekuje pravi Rade koji dolazi iz Amerike, a sluškinja Jeka, Ružica Domić-Lalović, biva isprošena od Ilije, Marija Glibe, koji joj se s poštenim namjerama prikrada noćima, dok akcente zabune, ali i raspleta nose stari rakijaš i lakrdijaš, nosonja Josina Vojin Perić, i njegova čangrizava mudrijašica Antuša Anita Matković, koja i nije baš prijatelj rakije, ali je gucne kad god joj se pruži prilika.
Tko voli, nek izvoli, tko plati nek svrati, ko nam je prijatelj, neka i ostane, a ko nije, Bože ga okreni, a mi svi zdravi i veseli bili!!! Živili!
Preuzeto sa stranice novizivot.hr