London je kao konkretan potez uveo gotovo dvostruko veći namet za najstarije automobile koji žele ući u središte grada, prenosi Hina.
U deklaraciji, koje je svrha ublažiti posljedice klimatskih promjena, a potpisanoj u sklopu sastanka mreža gradova C40, gradonačelnici su obećali da će “od 2025. zajedno s partnerima kupovati samo autobuse s nultim emisijama i pobrinuti se da velik dio njihovih gradova budu područja s nultim emisijama do 2030.”
Potpisnici deklaracije su gradonačelnici Londona, Pariza, Los Angelesa, Barcelone, Quita, Vancouvera, Ciudad de Mexica, Kopenhagena, Aucklanda, Seattlea, Milana i Cape Towna. Podržava ih i Tokijo, koji se za bolju zaštitu okoliša bori još od 1990., prenosi Hina.
Istaknuli su da imaju viziju “budućnosti u kojoj su hodanje, biciklizam i dijeljenje prijevoza glavni načini kretanja gradskog stanovništva”.
Obvezali su se da će im dati prioritet, smanjiti broj vozila koja najviše zagađuju zrak i postupno napustiti korištenje vozila na fosilna goriva.
Gradonačelnik Los Angelesa Eric Garcetti istaknuo je da će više od 382 američkih gradova, i demokratskih i republikanskih, provesti Pariški sporazum o klimi iako ga je američki predsjednik Donald Trump odbacio.
– To je 77 milijuna Amerikanaca – rekao je Garcetti.
Gradonačelnik Aucklanda Phil Goff upozorio je da su klimatske promjene “najveća prijetnja okolišu, ekonomska prijetnja i prijetnja dobrobiti čovjeka.”
S tim u vezi, gradonačelnik Londona Sadiq Khan objavio je da London od ponedjeljka uvodi gotovo dvostruko veći namet za najstarije automobile koji žele ući u gradsko središte. Automobili registrirani prije 2006. morat će umjesto 11,5 funti za to platiti još 10 funti.
– Zrak je loš, ali je i ubojica – rekao je Khan za Reuters.
C40 okuplja 91 grad iz cijelog svijeta u cilju borbe protiv klimatskih promjena.
Mreža je u Parizu organizirala dvodnevni skup “Together4Climate” (Zajedno za klimu) na kojem su sudionici razmijenili ideje o stvaranju čišćih, zdravijih i održivijih zajednica, poticanju zelene ekonomije i inovacija.