Inicijativa Hrvatska može bolje ocijenila je u utorak kako je ministar obrazovanja Predrag Šustar i imenovanjem Ante Nazora, ravnatelja Hrvatskoga memorijalno-dokumentacijskoga centra Domovinskoga rata, posebnim savjetnikom za povijest Domovinskoga rata, tj. za rad na kurikulumu povijesti i suradnji na reformi u cijelosti, još jednom nevješto poručio kako je plan ove Vlade utjecati na sadržaj kurikuluma te kontrolirati Cjelovitu kurikularnu reformu, prenosi HINA.
Ocjenjuju kako je “Ante Nazor postavljen kao cenzor kurikuluma povijesti i ostalih segmenata Cjelovite kurikularne reforme”.
“Nakon masovnog okupljanja građana i građanki Hrvatske s porukom važnosti obrazovanja i nastavka kurikularne reforme kako je zamišljena na temeljima stručnosti i dobrobiti djece i mladih, ministar Šustar oglušio se o zahtjev za nemiješanjem politikanstva u stručni rad onih koji u posljednjih 16 mjeseci oblikovali kurikularnu reformu. Dok su članovi Stručne radne skupine i radnih skupina za kurikulume birani putem javnog poziva temeljem vlastitih kompetencija i kvalifikacija, u slučaju instaliranja Ante Nazora nije korištena takva procedura, a izostali su i detalji o konkretnim ovlastima i ulozi Ante Nazora u ovom procesu”, stoji u priopćenju inicijative.
“Njegova uloga nije recenzentska jer ovdje nema namjere konzultirati autore o konačnom tekstu. U svojoj cenzorskoj ulozi ima potpunu slobodu ‘ispraviti strukturno i metodološki neprihvatljiv’ kurikulum povijesti, kako ga je sam nazvao, iako su na njemu mjesecima radili respektabilni stručnjaci, odnosno nastavnici, profesori, metodologijski stručnjaci i drugi”.
Navode kako je Nazor “više puta u javnom govoru neutemeljeno i bez validnih argumenata predstavljao kurikulum povijesti kao jugoslavenski čime je pokušao diskreditirati rad Stručne radne skupine i autora kurikuluma”, a nije se uključio u stručnu raspravu i dao svoj doprinos iako je imao priliku sudjelovati.
“Ovakav tip instaliranja sustavu ideološki poželjnih osoba pokazuje jasnu orijentaciju ka konzerviranju dominantnih narativa o povijesnim razdobljima čije interpretacije još uvijek izazivaju kontroverze, što je upravo i posljedica nekvalitetnog i ideologiziranog rada nekih znanstvenika koji očito ne uviđaju vlastitu osobnu i profesionalnu odgovornost”, smatraju u inicijativi.
Ujedno navode kako Nazor “ne samo da nema odgovarajuće pedagoško i psihološko znanje” već ne “predstavlja niti STEM područje o kojemu se najviše razgovaralo u javnosti i za koje je donesen zaključak na saborskom Odboru za obrazovanje o proširivanju stručne radne skupine upravo sa stručnjacima iz tih područja”.