Dva edukacijska programa za Web programera i Voditelja ICT projekata u sklopu projekta Moja ICT karijera samo što nisu započela. Projekt je nastao u suradnji Pučkog otvorenog učilišta Obris i tvrtke Gauss d.o.o., a prijave polaznika još uvijek traju, do 10. rujna.
Važna značajka ove edukacije je sustav učenja na daljinu koje je kao jedan od oblika obrazovanja sve više prisutno. Uz računalo i internet možete učiti u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta, a istovremeno biti u interakciji sa svojim predavačem.
Sustav učenja na daljinu će polaznicima projekta služiti kao nadopuna redovnoj nastavi i kao alat putem kojega će obavljati praktičan rad kod kuće. Cilj natječaja pomoću kojeg je financiran projekt Moja ICT karijera, je kreiranje tržišno traženih obrazovnih programa te jačanje kapaciteta ustanova za obrazovanje odraslih, tako da je uvođenje sustava za učenje na daljinu strateški važan korak za POU Obris jer svoje iskustvo u obrazovnom sektoru po prvi puta usmjerava na novije, traženije informatičke programe naobrazbe. Suradnja s tvrtkom Gauss d.o.o. Obrisu pruža uvid u potrebe tržišta rada informatičkog sektora, ali i u poglede korištenja tehnoloških rješenja za unaprijeđivanje izvođenja nastave kakav je i sustav učenja na daljinu, o čemu je više rekla stručna koordinatorica projekta, Sanja Radić iz tvrtke Gauss d.o.o.
– Sustav učenja na daljinu kojega razvijamo za ustanovu Obris napravljen je kao skalabilno rješenje koje Obris može prilagođavati svojim potrebama i rastu svog poslovanja.
Sustav je napravljen prema potrebama ustanova za obrazovanje, ali je vrlo fleksibilan i prema drugim institucijama koje posluju u sektoru obrazovanja. Rješenje je prvenstveno jednostavno i intuitivno, uz privlačan dizajn i mogućnost dodavanja dodatnih modula prema potrebama.
Razvoj sustava trajao je pet mjeseci, uz angažman različitih profila zaposlenika Gaussa (projekt menadžer, dizajner, programeri, tester). Ukupno 8 osoba je sudjelovalo u projektu razvoja. Sustav je u fazi završnog testiranja, obavljamo završne provjere prije postavljanja materijala za učenje koje smo također pripremili za polaznike. Stabilan je i siguran za upotrebu – ističe Radić dodavši kako je usmjeravanje nastave prema učenju na daljinu logičan jslijed u svakom novijem programu obrazovanja, a pogotovo onima koji za ciljanu skupinu imaju mlađu populaciju.Uspješnost u praktičnom radu i vježbama, uz sistematizirano praćenje napretka polaznika je važan faktor uspješnosti provedbe oba programa u projektu.
Radić naglašava kako su sustav maksimalno pojednostavili i prilagodili korisnicima, stoga je jedini preduvjet korištenja računalo s internetom ili neka druga vrsta pametnog uređaja s pristupnom internetu.
– Sustav je fleksibilan prema svim vrstama edukacije, a možda najprimjereniji nastavi gdje je izuzetno važan angažman polaznika uz mentorstvo profesora – kaže Radić koja na pitanje o budućnosti e-learninga komentira kako je teško prognozirati obzirom da tehnologija strelovito brzo napreduje.
– U svakom slučaju sustav podržava daljnji razvoj i prilagodbu novim potrebama, stoga je njegova funkcija i za pet godina onakva kakvu tada bude iziskivalo učenje na daljinu. Važno je reći kako korištenje sustava nije složeno tako da i srednje generacije mogu biti aktivni i samostalni korisnici. Pogotovo jer su danas računalno pismene generacije od vrtićaraca pa sve do umirovljenika. Nema nikakvih prepreka za korištenje sustava prema dobi, računalna pismenost i korištenje interneta je jedino potrebno predznanje – kaže Radić otkrivši kako je njihovim partnerima, POU Obris već duže vrijeme cilj svojim polaznicima pružati mogućnost nastave na daljinu.
– Budućnost obrazovanja sve manje naglaska daje fizičkoj prisutnosti u učionici uz predavača, a sve više pristupu vlastite organizacije vremena i tempa učenja. Dolazak na lokacije predavanja, izdvajanje vremena u fiksnom terminu nekoliko puta u tjednu postaje sve veća prepreka odluci o dodatnom obrazovanju.
Učenje uz računala, pametne uređaje, na različitim lokacijama i u vlastitom tempu bolje odgovara potrebama današnjeg užurbanog životnog stila što svakako možemo nazvati budućnošću stjecanja znanja – zaključila je Sanja Radić.