Projekt kojega je provodila Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića iz Osijeka u partnerstvu s Tehničkom školom Nikole Tesle iz Vukovara vrijedan je 1.245.990,62 kuna, od čega je čak 85% sufinancirao Europski socijalni fond.
Glavni je cilj bio ojačati kapacitete nastavnika strukovnih predmeta u biologiji i kemiji koji će uvoditi moderne pristupe u poučavanju te razviti kompetencije učenika u području suvremenih tehnoloških spoznaja, s naglaskom na zaštitu prirode i okoliša.
– Vrlo smo zadovoljni rezultatima. Materijalna korist se očituje u laboratorijskoj opremi i instrumentima za biološke i fizikalno-kemijske analize sastavnica okoliša koju smo nabavili kroz projekt – kaže Vlasta Opačak, ravnateljica Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića.
Učenici koji su savladali rad s nabavljenom opremom, objašnjava ravnateljica, lako će se snaći nakon srednjoškolskog obrazovanja, ili na radnom mjestu ili u nastavku obrazovanja. A nastavnici će novostečena znanja i metode moći uspješno prenositi i novim generacijama.
Projekt je ostvaren potporom Europskog socijalnog fonda u okviru poziva Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i potrebama tržišta rada – faza II. U tom smislu, voditeljica projekta Nada Pitinac tumači kako je “Inovativna škola…” zapravo platforma za implementaciju novog strukovnog kurikuluma u kvalifikaciji ekološki tehničar što otvara mogućnost i vrlo brzoj prilagodbi cjelovitoj kurikularnoj reformi.
IVONA HLAJ (3e) Ovaj projekt nam je omogućio dodatnu stručnu praksu, terensku nastavu kao i rad s novom opremom.
ANA MARIĆ (3e) Najviše mi se svidio posjet Odjelu za kemiju i Poljoprivrednom fakultetu te suradnja s njima. Ovo će mi iskustvo sigurno pomoći u daljnjem obrazovanju.
NENSI KUČINAC (3e) Uvijek sam voljela kemiju, no tek sam kroz ovaj projekt shvatila da nisam puno toga znala. Svima koje zanima kemija preporučujem upis u našu školu.
GRACIELA GAJIĆ (4e) Sudjelovanje u ovom projektu, rad u novom laboratoriju i terenska nastava potvrdili su moju odluku da se upišem na Odjel za kemiju.
– Zahvaljujući projektu omogućili smo i učenicima i nastavnicima bolju i kvalitetniju suradnju s poslodavcima u obrazovnom sektoru. Projektnim aktivnostima učenici su upoznati sa sadržajima struke s kojima će se susretati i kasnije kroz nastavak obrazovanja odnosno profesionalni rad – kaže Pitinac.
Također, voditeljica otkriva i kako su projektne aktivnosti rezultirale izdavanjem Priručnika za rad s novonabavljenom opremom i pet izuzetno korisnih edukativnih postera koji će se koristiti kao pomagala u nastavi.
Zanimljivo je da su u projekt bili uključeni čak i roditelji.
– Organizirali smo okrugle stolove na koje smo zvali i roditelje i bivše učenike škole. Bili su upoznati i s rezultatima ispitivanja koja smo obavljali, a svima je bilo zanimljivo što će ona pokazati. Primjerice, djeca su na ispitivanje donosila uzorke vode iz bunara koji se nalaze u njihovim dvorištima i uzorke tla iz vrtova, od Feričanaca do Tovarnika. Također, puno im je značila terenska nastava, posebno petodnevno studijsko putovanje u zaštićena područja Republike Hrvatske, a koje je za djecu financijski u potpunosti osigurano iz projekta – kaže Marija Dundović, projektna asistentica.
ISPUNJENI CILJEVI
166 sati edukacije za nastavnike i učenike
23 nastavnika je sudjelovalo
89 učenika je sudjelovalo
50 poslodavaca je sudjelovalo
2 strukovne škole opremljene su suvremenim nastavnim sredstvima i pomagalima od kojih su dio izradili vlastitim novostečenim znanjima
Učenici su imali prilike razgovarati sa zaposlenicima (rendžerima) parkova prirode i nacionalnih parkova koje su posjetili na studijskom putovanju i izravno ih upitati za iskustvo, obrazovanje i kompetencije koje posjeduju kako bi mogli obavljati posao i to usporediti s vlastitim kompetencijama.
Projekt “Inovativna škola…” prilagođen je promjenama na tržištu rada, te podiže konkurentnost učenika i potiče cjeloživotno učenje. Završna konferencija održana je 13. travnja u hotelu Osijek u Osijeku.