Izvještaj nazvan “Razbijanje mita o postojanju razlike u ambicijama među spolovima” pokazuje kako je uzrok manjeg napredovanja žena u karijeri ustvari nevoljkost korporativnih kultura da usvoje različitost.
Istraživanje u kojem je sudjelovalo 200,000 osoba, od čega je 141,000 žena iz 189 zemalja pokazalo je da su na početku karijere žene jednako ambiciozne kao i muškarci. Konkretno, kod zaposlenika i zaposlenica mlađih od 30 razlike u ambiciji gotovo nema. S vremenom, generalno, ambicije žena i muškaraca za napredovanjem opadaju podjednako, dok dramatično opadaju ambicije za napredovanjem kod žena u kompanijama koje ne promiču rodnu raznolikost, prenosi Libela.
U organizacijama kod kojih je postignut najmanji napredak u promicanju rodne raznolikosti, procjep u ambicijama kod žena i muškaraca u dobi između 30 i 40 godina, što je često ključni period karijere, iznosi čak 17 posto. To znači da je promaknuće tražilo 66 posto žena u odnosu na 83 posto muškaraca. U kompanijama koje zastupaju rodnu ravnopravnost i gdje to zaposlenici i zaposlenice osjete, ambicije žena i muškaraca za napredovanjem gotovo se ne razlikuju: promaknuće je tražilo 85 posto žena u odnosu na 87 posto muškaraca.
– Zaposlenice i zaposlenici jednako su ambiciozni i racionalni. Ako im se ukaže prilika za preuzimanje vodećih pozicija, oni te pozicije žele preuzeti. Ako se te prilike ne otvore, njihova će ambicija pasti – izjavio je Matt Kretz, stariji partner u BCG i suautor izvještaja te dodao:
– Ambicija nije nepromjenjiva, riječ je o osobini koju se može njegovati ili suzbijati kroz svakodnevnu komunikaciju i prilike koje se zaposlenicima pružaju.
Također, izvještaj donosi i preporuke, točnije četiri koraka, kako bi se suzbio nesrazmjer u ambicijama između žena i muškaraca. To su izgradnja raznolikih vodećih timova u kojima su jednako zastupljena oba spola, promjena u neformalnom kontekstu na radnom mjestu, kreiranje i promocija strukturalnih promjena kao što je fleksibilnije radno vrijeme za oba spola te je važno pratiti napredak svih zaposlenika i zaposlenica.
– Dobra vijest je da kompanije svojim snagama mogu riješiti problem rascjepa u ambicijama žena i muškaraca – kazala je Katie Abouzahr, suautorica izvještaja. Također, Abouzahr dodaje:
– Stvaranjem prave kulture, kompanije mogu pomoći da žene ravnopravno napreduju u karijeri, što kompanijama u budućnosti stvara konkurentsku prednost.