CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje pokrenuo je novu kampanju za mlade na društvenim mrežama – “Moja stvar, moj izbor – Vrijeme je da saznaš više”.
Cilj kampanje je informirati mlade i potaknuti promišljanje o pitanjima vezanim uz seksualnost, reproduktivna i seksualna prava i zdravlje.
Kroz rad s mladima tinejdžerske populacije uočeno je da oni imaju veliku želju za učenjem o seksualnim i reproduktivnim pravima i zdravlju, ali da nemaju priliku za to u postojećem školskom sustavu.
Stavovi mladih oko društveno osjetljivih tema kao što je pravo na pobačaj ili hitnu kontracepciju često se osnivaju na iskrivljavanju činjenica i nepotpunim i informacijama.
Srednjoškolci/ke koji/e su sudjelovali/e u diskusijama kažu:
– Mi mislimo da nešto znamo, a ne znamo i sram nas je pitati.
– Mene zanimaju te teme i ja čitam zanimljive članke o tome. Ja već imam izgrađen stav, a nove informacije mi samo upotpune sliku, saznam nešto novo.
– Ove teme su interesantne mladima koji se tek razvijaju (14-16 godina) i njima bi to bilo zanimljivo. Poslije svi misle da sve znaju.
– Ne znamo što točno da tražimo od informacija i ne znamo ni kako da pitamo.
Ako mladi prošire svoja znanja o tematici, za očekivati je da će moći uživati u svojim pravima u punom opsegu i to na odgovoran i primjeren način.
Nadalje, želimo im na jednostavan način objasniti što sve uključuju seksualna i reproduktivna prava, ona ne obuhvaćaju samo pravo na pobačaj i kontracepciju, već cijeli niz elemenata.
Kroz vizuale, dijeljenje tekstova i videa želimo animirati mlade da promišljaju, razgovaraju i dijele sadržaj koji je usko vezan uz njihove živote i potencijalne izbore.