To znači da muškarci ne recikliraju jer smatraju da ih to čini manje muževnima.
Ova studija odgovor je na prethodna istraživanja koja upućuju na rodni jaz u “zelenom ponašanju”. Prošle studije su pokazale da žene više recikliraju, manje zagađuju i ostavljaju manji ugljični otisak od muškaraca, prenosi Vox Feminae.
Nije točno da muškarce nije briga za okoliš, stoji u istraživanju, već je stvar u tome da se pribojavaju da će zbog ekološki osviještenog ponašanja biti percipirani kao “ženskasti”.
Istraživanje se sastojalo od ukupno sedam eksperimenata, a u jednom od njih ispitanici/ce su komentirali slike osoba koje nose plastičnu vrećicu i platnenu torbu, pri čemu su potonju osobu opisali kao “ženstveniju” (bez obzira na spol prikazane osobe). Također, prisjećajući se vlastitog ponašanja, smatrali su se manje muževnima u situacijama kada su napravili nešto dobro za okoliš.
– Ironično, iako obično muškarce smatramo manje osjetljivima od žena, čini se da su prilično osjetljivi kada je u pitanju percepcija njihovog rodnog identiteta,” stoji u istraživanju. Zapravo, jedna ranija studija sugerira da muškarci teže biraju između muževnih i ženstvenih verzija svakodnevnih proizvoda poput hrane ili kućanskih aparata i u pravilu će se odlučiti za muževniju opciju ako imaju vremena da razmisle o ponuđenom.” Zato ćete, recimo, rijetko vidjeti muškarca kako pije šareni koktel ili kako bez imalo nelagode pridržava žensku torbicu.
Kako bi se muškarce potaknulo na ekološki osviješteno ponašanje, istraživanje predlaže korištenje “muževnih” elemenata (fontovi, boje, slike…) u marketinškim kampanjama. Primjerice, jedan od eksperimenata pokazao je da će muškarci radije donirati udruzi za zaštitu okoliša čiji je logo crno-plavi i sadrži sliku vuka nego udruzi s tradicionalno zelenim logom i slikom drveta.