Hrvatska

Najava radionice Osnovna forenzika glazbene informatike

Radionica upoznaje polaznike s relevantnim pojmovima, praksama, idejama i tehnikama iz svijeta glazbene informatike.
Tko: Stanko Juzbašić – skladatelj i intermedijalni umjetnik
Za koga: za znalce i za one koje zanima uvod u glazbenu informatiku
Kada: 28.06.2024. u 10 h (trajanje radionice je 90 minuta s kratkom pauzom)
Gdje: osnovna škola Dr. Ivan Merz
Radionica je dio projekta “Glazbalo uma” i ostvaruje se uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Provedba i partnerstvo projektu: Bacači sjenki
RADIONICA JE BESPLATNA I OSIGURAN JE PRISTUP OSOBAMA S POTEŠKOĆAMA U KRETANJU.

Bacači sjenki pozivaju Sve koje zanima glazbena informatika, profesionalno i laički, da se prijave na ovu uvodnu radionicu. Prijava: OVDJE.

Radionica upoznaje polaznike s relevantnim pojmovima, praksama, idejama i tehnikama iz svijeta glazbene informatike.

Računalo danas nije više fascinacija – ono je u mnoštvu svojih inačica postalo upotrebnim predmetom vezanim uz stil života i dijelom svakidašnjice.

Ključna primjena računala danas se sastoji u proizvodnji, potrošnji, distribuciji medijskih sadržaja te, posljedično, u zaštiti intelektualnih prava.

Danas je zahvaljujući računalnoj procesnoj moći i tehnologiji često teško razlikovati medij od materijala: i jedno i drugo postaje sve apstraktnije. Zato računalo često nazivamo i postmedijskim instrumentom. Proniknuti u bit stvaranja, kretanja i raspodjele glazbenih dobara u današnjem svijetu je i unatoč tomu što praktički svatko nosi računalo u džepu još uvijek kontraintuitivno.

Područje glazbene informatike sadrži interdisciplinaran skup znanja, nauka i vještina koje povezuju područja glazbe, računalne tehnologije, psihologije, informatike i prava i u ovoj radionici ćete mapirati te dinamike i suodnose.

Kroz radionicu se također predstavlja i složeni istraživačko znanstveni projekt u nastajanju: Hrvatski pojmovnik glazbene informatike. Njegova je namjena u sustavnom formiranju pojmovnog aparata s hrvatskim terminima pomoću kojih se može u javnom kulturnom prostoru voditi razumljiv i relevantan stručni dijalog o suživotu i kreativnom prožimanju glazbe i srodnih umjetnosti sa suvremenom tehnologijom.

Stanko Juzbašić – voditelj radionice

Po završenom studiju elektrotehnike i portugalskog jezika i književnosti diplomira na Sveučilištu u Zagrebu 1983. Kao stipendist Fulbrightove zaklade izučava algoritamsku kompoziciju na Columbia University Department of Music u New Yorku 1996.–97. Kao samostalni umjetnik skladao je za više od 70 scenskih, koncertnih i muzejsko galerijskih uprizorenja/izvedbi/postava u priznatim prostorima Hrvatske i Europe. Napisao je više programa slobodnog glazbeno edukacijskog softvera, u uporabi na nekoliko sveučilišta u SAD. Surađuje na projektima očuvanja hrvatske glazbene baštine 20. stoljeća. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. S Bacačima sjenki ostvario je više od 100 suradnji i su-autorstava u preko 20 zemalja svijeta.

Nagrade (izbor): Nagrada Marulić Splitskog ljeta za najbolju originalnu scensku glazbu, Krijesnice (2008.); Nagrada Veljko Maričić za glazbu predstave Kraljevo (2000.); Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u kategoriji opere, baleta i mjuzikla, baletu Ne hodi po travi… Padaju anđeli Faviera i Juzbašića (1998.); Nagrada rektora Sveučilišta u Zagrebu (1982.).

Izbor nagrada s Bacačima sjenki: Specijalna nagrada međunarodnog festivala BITEF u Beogradu za predstave Ex-pozicija (2007.) i Odmor od povijesti (2009.), glavne nagrade međunarodnog festivala PUF u Puli za predstave Ex-pozicija (2008.) i Odmor od povijesti (2010.) te glavna nagrada Zmaj dnevnog lista Avaz na međunarodnom festivalu MESS u Sarajevu za kazališnu trilogiju “Proces grad” (Odmor od povijesti, Ex-pozicija, Process in progress), 2008. godine.

Izbor važnijih glazbenih djela: Zvučna gesta — radiofonijska suita za pripovjedača, plesačicu i komorni ansambl, u suautorstvu s Tomislavom Babićem, Anom Horvat i Mirom Kadoićem, prema tekstu A.G. Matoša, 2014.; Bartleby, der Schreiber — koncertni recital za pripovjedača i komorni ansambl. Tekst: Karl Markovics, prema Hermanu Melvilleu, 2009.; Krijesnice, glazba uprizorenja dramskog djela Tene Štivičić, 2007.: Simbol boga i kralja, elektronička glazbena instalacija muzejskog postava, 2006.; Trg heroja, klavirski kvartet, 2004.; Liliom, glazba scenskog uprizorenja Legende iz predgrađa F. Molnara, za gudače, 2002.; Ne hodi po travi… …Padaju anđeli, balet, 1998.; Artifacts, skladba za računalo, 1997.; Psiha, glazba opere — libreto Emil Filipčič, prema predlošku Molièrea i Lullyja, 1994.; Kraljevo, glazba dramske legende — prema M. Krleži, 1991.

Predstavu Ex-pozicija Stanka Juzbašića i Bacača sjenki možete ponovo pogledati u subotu i nedjelju (29. i 30. lipnja u Mjesnom odboru Voćarska, Voćarska 71) – prijave na predstavu – OVDJE.


Bacači sjenki
su višestruko nagrađivana i hvaljena umjetnička i proizvodna platforma za interdisciplinarnu suradnju, stvaralaštvo te promišljanje intermedijalnih umjetnosti, koja od 2001 godine uspješno isprepliće filmsko stvaralaštvo, međ. suradnju, kazališne izvedbe, urbane intermedijalne projekte, aktivizam, pedagoški rad, video umjetnost te selektorsku praksu u cjelovito umjetničko djelovanje.

Podrška Bacačima sjenki: EU program Kreativna Europa – podprogram MEDIA, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Zaklada Kultura Nova, Hrvatski audiovizualni centar, Gradski ured za kulturu i civilno društvo

 

Izvor/ preneseno: Bacači sjenki (newsletter)