Izvedbeni kolektiv BADco. kao svoju novu premijeru najavljuje predstavu “Rad panike” u režiji Gorana Sergeja Pristaša u subotu i nedjelju, 12. i 13. rujna, na otvorenom kod nezavršene Sveučilišne bolnice u remetinečkom Blatu.
“Rad panike” je posljednji dio trilogije započete predstavom “Iskop”, izvedenom 2018. u kući arhitekta Vjenceslava Richtera, a nastavljene predstavom “rePublika u orkestru” koja je premijerno održana u HNK-u Ivan pl. Zajc u Rijeci u listopadu 2019.
Trilogija tematizira veze rada, utopije i konfrontacije s nemogućnostima u doba prijetnje klimatske katastrofe.
Kako se ističe u najavi, “Rad panike” je događanje nastalo u “obustavljenom vremenu pandemije” na zelenim brdašcima remetinečkog Blata, nastalima odlaganjem građevinskog otpada. Prostor je omeđen autoputom, dalekovodom, nedovršenom bolnicom, nasipom Save i šljunčarama uz koje se smjestio posrnuli nekretninski projekt golf terena.
“Taj infrastrukturni prostor ostaje nam nesaglediv unatoč slikovitosti tehnološkog krajolika kojeg je prisvojila priroda. On je inverzija prostorâ ljudskih razmjera u kojima svakodnevno obitavamo. Njegov identitet je to ne-tu prostorâ svakodnevice. Upravo kao što je identitet prostorâ svakodnevice ovaj prostor premještanja ljudi, struje, vode i materijala”, stoji u najavi.
“Da bi nešto moglo završiti a novo započeti, da bi naša svakodnevica mogla postati drugačija, promjena prvo mora biti moguća u infrastrukturnom prostoru. Na tom terenu izvlače se obrisi i iskopavaju ukopine onoga što ne može i onoga što možda može nastati”, dodaje se.
U izvedbi sudjeluju Nataša Antulov, Ana Marija Brđanović, Ema Crnić, Ana Kreitmeyer, Marta Krešić, Nikolina Pristaš, Kalliopi Siganou, Aleksandra Stojaković Olenjuk i Evita Tsakalaki uz pratnju Zagrebačkog orkestra ZET-a.
Režiju po tekstu Gorana Ferčeca potpisuje Goran Sergej Pristaš, koreografkinja je Nikolina Pristaš u suradnji s Anom Kreitmeyer, Martom Krešić, Evitom Tsakalaki, Kalliopi Siganou i Emom Crnić. Dramaturzi su Goran Ferčec, Tomislav Medak i Nataša Antulov. Za glazbu je odgovoran Gordan Tudor, za kostime Silvio Vujičić (motivi na muškim odjelima su dekonstruirani otisci umjetničkog rada “Slobodni crtež” iz 1980. autora Vjenceslava Richtera), svjetlo oblikuje Goran Petercol, a dizajn i crteže Siniša Ilić.
Predstava je koprodukcija BADco., Drugog Mora i Domina. Produkciju su podržali Ministarstvo kulture RH i Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Gradski ured za kulturu Grada Zagreba, a projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Program se organizira u sklopu projekta SuKultura, kojega provode projektni partneri Domino, Eurokaz, Centar za kulturu Novi Zagreb, Kulturni centar Travno, Gong i Grad Zagreb.