Volonterski centar Zagreb te njegovi partnerski centri iz Osijeka i Splita te Mreža za razvoj korporativnog volontiranja održali su prvu hrvatsku Konferenciju o korporativnom volontiranju koja je okupila oko dvije stotine uzvanika korporativnog i neprofitnog sektora iz Zagreba, Splita, Osijeka i okolice.
Ideja i cilj konferencije jest što većem broju tvrtki iz cijele Hrvatske približiti koncept korporativnog volontiranja i potaknuti ih na njegovo uvođenje kao dijela društveno odgovornog poslovanja, koji ujedno doprinosi izgradnji i povezivanju tvrtke, zaposlenika i zajednice u kojoj djeluju. Program konferencije donio je zanimljiv pregled postojeće prakse korporativnog volontiranja iz perspektive organizatora i tvrtki, iz Hrvatske i inozemstva, te brojne zanimljive goste koji su podijeliti svoja iskustva.
U sklopu konferencije, Jela Prgić Znika, izvršna direktorica Volonterskog centra Zagreb predstavila je projekt „Širenje područja suradnje – korporativno volontiranje kao inovativni oblik filantropije i resurs za razvoj civilnog društva“ te istaknula brojne rezultate projekta, a posebice daljnji razvoj Nacionalne online platforme POZITIVO koja će povezivati neprofitne organizacije, volontere i tvrtke te novoosnovanu Mrežu za razvoj korporativnog volontiranja.
“Mi u volonterskim centrima volimo reći da je volontiranje „živa društvena mreža”, da povezuje ljude vrlo različitih profila, umrežava i doprinosi zajedništvu i solidarnosti u zajednici. Snažno vjerujemo da nas korporativno volontiranje još više ujedinjava u težnji da unaprijedimo svoju zajednicu i doprinesemo boljoj kvaliteti života svih nas” – istaknula je Prgić Znika.
Okrugli stol konferencije omogućio je sudionicima konferencije da se upoznaju s postojećim praksama nekih od kompanija u Hrvatskoj koje svoje volonterske programe provode čak i nekoliko godina. U sklopu okruglog stola sudjelovali su predstavnici INA – Industrije nafte, Vipneta, dm – drogerie markta, Splitske banke, Philip Morris Zagreb, IMAGO te Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj.
„Uspješne inicijative korporativnog volontiranja trebale bi biti povezane s internim politikama unutar kompanije, poput odjela za ljudske potencijale, društveno odgovornog poslovanja i marketinga. Takvo razmišljanje bi moralo biti uključeno u DNA kompanije. Podrška s više razine je ključna u razvoju održivog poslovanja, jednako kao što je važna i inicijativa od strane svakog pojedinca“ – izjavila je Gabriela Civico iz Europske mreže volontiranja zaposlenika poslovnog sektora. „Kad se zaposlenici uključuju u volontiranje razvijaju bolje razumijevanje zajednice u kojoj kompanija posluje te u konačnici postaju bolji članovi društva, doprinoseći njegovom društvenom i ekonomskom razvoju.“, dodala je Civico.
Uz konferencijski dio održao se i Sajam volontiranja na kojem više od 30 neprofitnih organizacija koje su do sada provodile volonterske projekte s korporativnim sektorom predstavile svoj rad i volonterske aktivnosti u koje se može uključiti poslovni sektor.
VCZ i partneri pripremili su i Priručnik o korporativnom volontiranju koji je bogat raznim primjerima i praksama, daje pregled pojavnih oblika korporativnog volontiranja u Hrvatskoj i svijetu te nudi smjernice za daljnje razvoje volonterskih programa u organizacijama. U Katalogu volonterskih projekata predstavljeni su brojni volonterski projekti i akcije u koje se mogu uključiti volonteri iz korporativnog sektora.
Konferencija i sajam odvijaju se u sklopu IPA projekta ”Širenje područje suradnje – korporativno volontiranje kao inovativni oblik filantropije i resurs za razvoj civilnog društva” kojeg provodi Volonterski centar Zagreb (VCZ) u partnerstvu s Volonterskim centrom Osijek i Udrugom „Mi“ – Split te Zakladom Kajo Dadić.