Institut za razvoj obrazovanja organizira predstavljanje rezultata svog projekta „Financijska pismenost za nastavak obrazovanja“ koje će se održati 16.6.2016. godine u 14 sati u Knjižnici i čitaonici „Bogdan Ogrizović“ u Zagrebu. Projekt je pokrenuo Institut za razvoj obrazovanja uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u svrhu povećanja financijske pismenosti srednjoškolaca, posebno onih nepovoljnog socio-ekonomskog statusa te učenika strukovnih programa.
U sklopu predstavljanja održat će se i okrugli stol na temu važnosti financijske pismenosti za učenike i studente na kojem će sudjelovati dr. sc. Maja Vehovec s Ekonomskog instituta u Zagrebu, Marina Ralašić iz Štedopisa, Instituta za financijsko obrazovanje, Josip Kličinović, suautor Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Matematika te Matija Sinković iz Instituta za razvoj obrazovanja kao moderator.
Predstavljanje je namijenjeno profesorima, pedagozima, ravnateljima, učenicima i studentima te svima ostalima koji žele sudjelovati u diskusiji o stanju i trendovima financijske pismenosti mladih u Hrvatskoj i upoznati se s rezultatima projekta.
Zašto je financijska pismenost važna za učenike i studente i kako ona može doprinijeti obrazovanju mladih? U Hrvatskoj 51% studenta ne plaća školarine, međutim, kako su pokazala dva nacionalna izvješća međunarodnog istraživanja EUROSTUDENT za Hrvatsku, za 2010. i za 2014. godinu, veći dio troškova tijekom studija čine životni troškovi poput smještaja i prehrane, a školarine su tek manji, iako značajan, dio ukupnih troškova. Zbog toga se velik broj osoba lošijeg socio-ekonomskog statusa suočava s financijskim poteškoćama za vrijeme studija: prema rezultatima istraživanja EUROSTUDENT V u 2014. godini je 37% studenata imalo vrlo ozbiljne ili ozbiljne financijske poteškoće. Pritom treba imati na umu da oni s najizrazitijim poteškoćama, ili odustaju od studija, ili uopće nemaju priliku za studiranje. Upravo je zato financijska pismenost i vještina financijskog planiranja bitna kako bi se srednjoškolci i njihove obitelji na vrijeme pripremili za troškove studiranja, a studenti bolje upravljali osobnim financijama.
„Ovim projektom nastojali smo srednjoškolce upoznati s različitim izvorima financiranja studija te sa troškovima koji ih očekuju tijekom studija. Također smo ih učili kako napraviti financijski plan za studij. Vjerujemo da smo time ujedno i doprinijeli otvaranju pristupa visokom obrazovanju za učenike nižeg socio-ekonomskog statusa.“, rekao je voditelj projekta, Matija Sinković iz Instituta za razvoj obrazovanja.
Projekt „Financijska pismenost za nastavak obrazovanja“ financiran je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta putem Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2015./2016. Proveden je u suradnji s partnerskim srednjim školama u Glini, Petrinji i Novoj Gradišci, gdje su putem dvije edukativne aktivnosti učenici trećih i četvrtih razreda i nastavnici savladali osnove financijskog planiranja za studij. Rezultat ovog projekta je brošura proizašla iz održanih radionica u sklopu projekta, koja će biti predstavljena i distribuirana na događanju.