Nova škola dokumentarnog filma riječke udruge Filmaktiv u proteklih je godinu dana, kombinirajući filmsku teoriju i praksu, kroz sistematski i kreativni rad te brojne filmske vježbe iznjedrila deset mladih filmskih amatera koji su svoj rad zaokružili završnim autorskim filmovima.
Filmaktivovi mentori – Maša Drndić, Sanja Kapidžić, Marin Lukanović, Sara Blažić i Sara Salamon te gostujući predavači – Ivana Todorović i Ivan Ramljak prošli su s prvom generacijom polaznika sve faze filmskog stvaranja od scenarija, traženja lokacija, prostora, likova svojih filmova, montaže filma i postprodukcije, stavljajući u cijelom procesu naglasak na razvijanje vlastitog filmskog stila i autentičnog izričaja svakog polaznika.
Kontinuirani rad, razmjena ideja i hrabrost za suočavanje s važnim temama donijeli su nam osam novih kratkometražnih dokumentarnih ostvarenja:
Ana-Marija Ilić u svom filmu ‘Kad ostaneš bez zraka’ upoznaje nas s karizmatičnom scenskom radnicom na čiji je život nepovratno utjecala bešćutna zakulisna politika kazališne scene. Toni Jelenić upoznaje nas s još jednim upečatljivim likom u filmu ‘Martin Torpedo’ – optimističnim beskućnikom koji gotovo meditativno provodi svoje dane u ruševinama bivše riječke tvornice. Lucija Brkić suočava publiku kroz autobiografsko pripovijedanje filma J’ednog petka popodne’ s bolešću koja definira njezinu svakodnevicu, poigravajući se zvučnim asocijacijama i vješto zaobilazeći patetiku. Natalija Stefanović u ‘Gubitku’ iskušava svoje prvo suočavanje s ranjivošću, donoseći nam komadić misaonog procesa oca koji zna da umire.
Bela Bračko-Milešević priča o svojem djedu te gorkim i podjednako okrutnim i nježnim emocijama koje gajimo prema onima koji su nam najbliskiji u poetskom ostvarenju ‘Sve kaj ti nikad ne budem rekla’. Ana Šumanović u filmu ‘Što ćeš sad s tim?’ prikazuje neizvjesnost i izgubljenost tek diplomirane mlade generacije portretirajući tri talentirane djevojke i nudeći nam prozor u njihov unutrašnji svijet. Damir Franolić prikazuje jednu drugačiju vrstu neizvjesnosti u filmu ‘Drmun je naš’ baveći se pitanjem života zajednice koju hladna državna birokracija nije kadra prepoznati, ukazujući tako na slijepe točke našeg sistema. Sara Huskić vodi nas na ‘Jedno dobro putovanje’ trojice prijatelja, socijalnih izopćenika i kreativaca, koristeći arhivske snimke i razgovore kako bi nam pokazala njihovu nesvakidašnju povezanost i šarm.
Filmovi nastali u školi tek sada kreću na svoje putovanje. Vjerujemo da ćete ih moći pogledati na nadolazećim filmskim festivalima, stoga ostanite u toku.
Novu školu dokumentarnog filma organizirao je Filmaktiv u suradnji s Art-kinom, a sufinancirana je sredstvima Grada Rijeke, Primorsko-goranske županije i Hrvatskog audiovizualnog centra.