Konzorcij društvenih poduzeća iz Čakovca ACT Grupa u utorak je predstavio šest pobjednika natječaja “Pokreni nešto svoje”, razvojnog programa namijenjenog sufinanciranju projekata poduzetnika početnika i mikropoduzeća čiji bi projekti trebali imati pozitivan utjecaj na društvo.
Na natječaj otvoren u listopadu prošle godine stigle su 432 prijave, za drugi je krug odabran 31 projekt, da bi ih samo šest osvojilo bespovratna sredstva te savjetodavnu podršku sljedećih devet mjeseci, rekao je direktor ACT Grupe Teo Petričević.
Program financira Philip Morris Zagreb, a za sufinanciranje projekata osigurano je više od 400 tisuća kuna. Prijavljeni projekti mogli su biti maksimalne vrijednosti do 100 tisuća kuna.
Pobjednici natječaja su Eduard Camaj iz Zagreba s projektom “EratoExpert”, odnosno tehnologijom razumijevanja prirodnog jezika koja se može ugraditi u internetske i mobilne aplikacije s ciljem da se krajnjim korisnicima omogući informiranje o onome što ih zanima bez potrebe za poznavanjem ključnih riječi.
Nadalje, “L’aventure en Primitivance”, projekt Šibenčanke Marije Tadić, kozmetički je brend probne linije luksuznog seruma pri čijoj se proizvodnji koriste isključivo sirovine dalmatinskog podneblja, dok je “Juvo – Home Friend”, Matije Srbića iz Zagreba pametni alarmni sustav iz područja Interneta stvari, koji upozorava roditelje ako njihove dijete bez nadzora krene prema manje sigurnim dijelovima doma.
Varaždinski “HardCore Industry” Nine Dušaka projekt je koji donosi nov pristup konstruiranju okvira za biciklistički spust te u biciklističku industriju, kako je navedeno na predstavljanju, unosi naprednu tehnologiju iz zrakoplovstva i nautike.
“Lastovska maslina” OPG-a Zoltana Trojkovića s Lastova projekt je kojim će se istaknuti posebnost autohtone sorte maslina Piculja i takav proizvod plasirati na tržište.
I posljednji je projekt iz Zagreba – Vedrana Vrabec osmislila je “Free water Project”, mobilnu aplikaciju što pokazuje izvore vode, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili javnoj česmi, te staklenu ekološku bocu.
“Vidjeli smo da postoji nekakva druga Hrvatska, dakle Hrvatska koja prvenstveno ima mlade ljude, ljude koje imaju vrlo inovativne ideje, inovativne projekte rješavanja društvenih i drugih problema”, kazao je Petričević dodavši kako su odabrani projekti s održivim poslovnim modelima, odnosno oni koji će imati izričiti utjecaj na društvo.
Provedba im počinje 1. travnja, a tijekom šest mjeseci i dodatna tri ACT Grupa pružat će im savjetodavnu podršku, raditi na njihovoj promociji te mjeriti i izvještavati o njihovu utjecaju na društvo.