Prije točno godinu dana Platforma Doma mladih s partnerom Multimedijalnim kulturnim centrom upustila se u provedbu projekta “Dan po dan – mladi u kulturi online” u sklopu kojeg je održano 5 edukativnih programskih linija različite tematike usmjerenih k mladima čime je projekt uspješno priveden svom kraju. Projekt je ugovoren u okviru poziva „Umjetnost i kultura online“, a sufinanciran je 85% iz Europskog socijalnog fonda i 15% iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
Platforma Doma mladih zagovaračka je platforma na lokalnoj razini – neprofitna, nestranačka i participativna inicijativa za nezavisnu kulturnu scenu i scenu mladih te aktivno surađuje s Multimedijalnim kulturnim centrom, upraviteljem zgrade Doma mladih, na razvoju modela društveno-kulturnog centra čiji program uključuje umjetničke, edukacijske i istraživačke programe i prezentacije namijenjene zajednici te subverzivne i kritičke istraživačke prakse.
Projekt je bio orijentiran na poboljšanje interaktivnog i participativnog pristupa digitalnim kulturnim i umjetničkim sadržajima kako bi se doprinijelo socijalnom uključivanju mladih kroz razvoj socijalnih i kreativnih vještina ne bi li se smanjio negativan utjecaj epidemije i njenih mjera na stvaralaštvo mladih, stjecanje novih znanja i osjećaja za inicijativu, ali i na izgradnju uključivog društva kao cjeline.
Sastojao se od niza radionica, proveden je čak 61 dan aktivnosti i to potpuno besplatnih i održanih online putem Zoom platforme čime se olakšao pristup svim zainteresiranima. Dobru priliku za dodatnom edukacijom su prepoznali i mladi o čemu svjedoči brojka od preko 70 polaznika čime je uspješno ostvaren cilj samog projekta.
Radionice su u velikoj mjeri bile participativnog karaktera, što je pridonijelo razvoju socijalnih i kreativnih vještina sudionika koji su na taj način postali aktivni stvaratelji, kritičari i komentatori, a ne samo pasivni primatelji kulturne ponude.
Koncipirane su i održane kroz tematski različite programske linije naziva DANCEaj dan, DIYaj dan, DIGI dan, STREAMaj dan i S.A.I.N.T. dan tijekom kojih su voditelji radionica, stručnjaci u svom području, primjerom i mentorskom podrškom poticali mlade na kreativnost, aktivno sudjelovanje pa čak i na osmišljavanje vlastitih projekata.
Tako su kroz DANCEaj dan projektnu liniju mladi imali priliku sudjelovati na čak 20 plesnih radionica koje su vodili treneri Udruge za kulturu i novoscenski pokret Kolektiv Style Force – Duje Dorotić i Vedrana Grčić profesionalni plesači i pioniri house plesnog stila u Hrvatskoj. Duje i Vedrana pažljivo su pripremili treninge kako bi sudionici krenuli s vježbanjem temeljnih koraka te postepeno napredovali ka zahtjevnijim te su na taj način mladima približili hip hop i house plesne stilove, te njihove podstilove. Polaznici su savladali njihove osnovne i kompleksne elemente, varijacije, povezivanje plesnih koraka, učili su i o ritmu, te kako koristiti različite ritmičke uzorke u improvizaciji. Vjerujemo da će savladani plesni koraci polaznicima itekako koristiti te ih moguće i potaknuti na daljnje učenje i izričaj u izvedbenoj umjetnosti plesa.
Polaznici druge projektne linije DIYaj dan, čija je tema bila dizajn plakata i sitotisak, su se uz vodstvo profesionalne dizajnerice Ene Jurov upustili u ne tako laganu zadaću – osmislili su koncept te dizajnirali vlastite verzije plakata za Split pride. Kreativni proces započeli su skiciranjem na papiru te su kasnije uz mentorsku podršku uobličili ideje plakata obradom u Photoshopu. Kroz prvi javni natječaj šira javnost imala je priliku glasati i odabrati najbolje plakate koji su potom polaznici, upotrijebivši znanje stečeno na radionicama, izradili tehnikom sitotiska. Organiziran je drugi, završni, javni natječaj te je plakat kojeg je publika nagradila s najviše glasova odabran kao vizualni identitet Split pride-a, a svi izrađeni plakati sudjelovali su na izložbi na bedemu Cornaro i u Domu mladih.
DIGI dan radionice održavane su pod vodstvom Milivoja i Veljka Popovića, osnivača L3D studija za 2D i 3D grafiku, iza kojih stoji niz uspješnih animiranih filmova prikazivanih i nagrađivanih na brojnim svjetskim festivalima. Tijekom radionica polaznici su imali jedinstvenu priliku učiti od braće Popović o animaciji, skulpturi u digitalnom mediju, upoznati se s 3D printanjem i naučiti kako koristiti tehnologiju proširene stvarnosti za izradu društvene igre. Uz mentorsku podršku osmislili su vlastite hibridne animirane likove iz mašte pa su tako nastali ovca-vuk, ljudi-vanzemaljci, žena-vespa, žirafa-palma, ptica-radio i čovjek u odijelu s glavom biljke mesožderke. Skicirali su svoje buduće digitalne skulpture, a zatim ih izrađivali u digitalnom mediju. Dizajnirali su i u ZBrush programu, te potom printali figuricu koristeći se 3D printerom. Upoznali su se i s pojmom proširene stvarnosti – izradili su ilustracije za igraće karte kojima su kasnije, koristeći sustav proširene stvarnosti, dodavali multimedijalni sadržaj. Same radionice bile su prilagođene potpunim početnicima, koji su upoznavanjem digitalnih alata stekli nova znanja i vještine koje će im koristiti u daljnjem profesionalnom razvoju u području računalne animacije.
STREAMaj dan radio školu vodili su dugogodišnji članovi KLFM radija u zajednici s bogatim iskustvom rada na radiju. Polaznike su upoznali s pojmom radija u zajednici te s tehničkim i praktičnim osnovama rada u studiju. Učilo se o konceptu i misiji radija u zajednici, streaming radio tehnologiji, automatizaciji programa, realizaciji programa u studiju, suradnji kroz cloud servise te o različitim radijskim formatima. Polaznici su dobili smjernice za kreiranje i produkciju radijskog sadržaja, okušali su se u različitim praktičnim vježbama – samostalno su osmišljavali i snimali radijske priloge, izrađivali su vizual, odabirali glazbu, bavili su se i obradom i montažom, radili intervju, te su učili kako se izrađuje radijski jingle. Kroz ove radionice polaznici su ostvarili svoje prvo iskustvo stvaranja zajedničkog radijskog programa. Nova usvojena znanja i vještine prezentirali su kroz čak tri radijske emisije emitirane tijekom radionica na KLFM community radiju. Dokazali su da je radio među mlađim generacijama daleko od zaboravljenog medija, iskazali su iznimnu volju i trud da u kratkom roku usvoje nova znanja i vještine, a zanos s kojim su radili svima može biti pozitivan primjer. Po završetku radio škole svim polaznicima otvorena je mogućnost pridruživanja radio zajednici volontera i sudjelovanje u radu radija KLFM.
Program S.A.I.N.T.dan se sastojao od serije radionica čije su teme pokrile postmoderne novomedijske umjetničke prakse kao i suvremene oblike tehničke i znanstvene kulture. Tako su se polaznici imali priliku upoznati s biotehnologijom i bioArt-om. Naučili su samostalno napraviti laboratorij za znanstveno-umjetničko istraživanje te su uzgajali bakterije i ekstrahirali DNA iz voća. Eksperimentirali su s uradi sam elektronikom, koristili se s virtualnim Arduino mikroračunalom. Bavili su se virtualnom umjetnošću, upoznali s alatima za generativno crtanje i live kodiranje te su samostalno izrađivali generativne računalne grafike kroz eksperimentiranje. Učilo se i o umjetnoj inteligenciji u umjetnosti, kako likove i objekte iz stvarnosti oko nas možemo prebaciti u virtualni svijet te stilizirati na različite načine, a nije se zaobišlo ni konceptualnu umjetnost. S.A.I.N.T. program približio je mladima zaista široko područje s ciljem da ih zainteresira za daljnji razvoj u smjeru njihovih individualnih znanstveno – umjetničkih interesa. Voditelji radionica bili su članovi UR instituta; biotehnolog, postmoderni novomedijski umjetnik i inovator Gjino Šutić, video montažerka, novomedijska umjetnica i kreativni tehnolog Tanja Minarik, te student računarstva i višegodišnji računalni hobist Jakov Jakovac. Na zadnjem danu polaznici su pokazali naučeno prezentiravši vlastite projektne ideje na koje ih je program inspirirao, a nadamo se da ćemo neke od njih imati priliku vidjeti i u realizaciji.
Svi sudionici svakog od ciklusa radionica su po završetku svoja nova stečena znanja i vještine okrunili potvrdom o sudjelovanju koja će im koristiti u budućem profesionalnom razvoju.
Brojka mladih sudionika koji su prepoznali inicijativu projekta govori nam sama za sebe o uspješnosti provedbe istog. Organizatori koriste priliku da se ovim putem zahvale voditeljima radionica na profesionalnom pristupu i lakoći s kojom su nesebično dijelili svo svoje znanje, a posebno svim polaznicima na iskazanom entuzijazmu i predanom radu tijekom svih radionica.
Projekt “Dan po dan – mladi u kulturi online” već je drugi po redu projekt kojeg je Platforma Doma mladih uspješno provela u suradnji sa partnerom Multimedijalnim kulturnim centrom.
Izvrsnost suradnje iskazana kroz njihov prvi zajednički projekt “Gradimo dom zajedno” samo se potvrdila te se nadamo kako će se suradnja spomenutih organizacija u aktivnostima ovog tipa nastaviti i dalje.
Sadržaj članka isključiva je odgovornost Platforme Doma mladih