Hrvatska, Rad udruga

Terapijski psi u školama: radost, motivacija i novi načini učenja

Učitelji sve više prepoznaju značaj terapije potpomognute životinjama u školskom okruženju, a pozitivni učinci takvih programa posebno dolaze do izražaja kroz konkretne primjere. Jedan od takvih primjera dolazi iz Osnovne škole Ivana Cenkara, gdje su učenici imali priliku sudjelovati u radionicama koje su vodili terapijski pas Rubi i njegov vodič Sergej, certificirani R.E.A.D. tim.
Radionice su održane u okviru izvanškolske aktivnosti „Istražujem i osjećam“, a njihovi sudionici imali su priliku neposredno doživjeti kako terapijski pas može utjecati na atmosferu u učionici. Kroz interaktivne aktivnosti učenici su učili kako pravilno pristupiti psu, kako se igrati s njim na način koji donosi obostrano zadovoljstvo te su razvijali vještine koncentracije i empatije.

Učiteljica koja je prisustvovala radionicama istaknula je da je vrijeme provedeno s Rubi i Sergejem proteklo iznimno brzo, a učenici su s velikim interesom pratili sadržaj i aktivno sudjelovali. Posebno je naglasila značaj trenutaka nakon same radionice, kada su učenici izražavali svoje dojmove i prepoznavali promjene u vlastitom razmišljanju kroz takozvane „AHA“ trenutke.
Terapija potpomognuta životinjama (AAT) u školskom okruženju sve se više prepoznaje kao vrijedna metoda koja doprinosi emocionalnom i socijalnom razvoju djece. Prema riječima učiteljice, ovakvi programi ne samo da unose radost u svakodnevni školski život, već i potiču motivaciju kod učenika. Već samim dolaskom terapeutske životinje u prostor škole stvara se pozitivna atmosfera koja olakšava proces učenja i pomaže učenicima u suočavanju s različitim izazovima.
Iskustvo iz OŠ Ivana Cenkara dodatno potvrđuje potrebu za integracijom terapijskih životinja u obrazovni sustav, pri čemu bi učenici imali priliku redovito sudjelovati u ovakvim radionicama. Stručnjaci ističu da je ovakav pristup od posebne koristi za djecu s poteškoćama u učenju i emocionalnom razvoju, a sve veći broj škola pokazuje interes za implementaciju sličnih programa.

Radionice poput ove još jednom potvrđuju važnost inovativnih metoda u obrazovanju, gdje se kroz prisustvo terapijskih životinja omogućava djeci da razviju vještine poput strpljenja, komunikacije i emocionalne povezanosti, što im koristi ne samo u školskom okruženju već i u svakodnevnom životu.

Izvor: https://www.psivodici.hr/aktualno/terapija-potpomognuta-zivotinjama-nuzna-u-skolama/

Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet korisnica je temeljne sustavne podrške Nacionalne zaklade.