Popularna društvena mreža TikTok odnedavno je javnosti poznata po izazovima u kojima korisnici potiču jedni druge na opasne radnje, no postoje i druge, pozitivne strane ove sve popularnije aplikacije. Samo je pitanje – znamo li ih iskoristiti.
Piše: Anja Vladisavljević / P-portal.net
Mlađim naraštajima Facebook je postao društvena mreža za „starkelje“ ili popularno rečeno „boomere“, a prenošenje poruke tekstom, linkovima, pa i fotografijama, izgleda im kao zaostatak iz nekih prošlih vremena. Upravo zbog toga, relativno nova društvena mreža, TikTok, čiji su sadržaji kratki i efektni videozapisi, sve više dobiva na popularnosti.
„Sve društvene mreže se trude da kopiraju TikTok i uvedu sve te jedinstvene funkcije koje TikTok nudi”, kaže nam Gorana Risteski iz marketinške agencije Direct Media United Solutions u Beogradu.
„Ono što je najviše izdvajalo TikTok od ostalih jestе to što je za taj jedan TikTok video potreban samo telefon, bez ikakvih profesionalnih kamera, studija, programa za montažu“, kaže Risteski dodajući da se u aplikaciji nalazi sve što je potrebno za dobar video: dodavanje muzike, rezanje videa, natpisi, filteri, pa čak i voiceover.
„Od 2018. sam na TikToku, inače se bavim plesom i fotografijom, imam dosta hobija i TikTok je nekako spojio sve te moje hobije”, svoje korisničko iskustvo je podijelila Risteski.
Procvat u doba pandemije
TikTok je svoj procvat doživio prošle godine, kako se pandemija koronavirusa razbuktavala, kad smo svi bili pozvani da „ostanemo doma“ i izbjegavamo bliske fizičke kontakte. Tada su brojni TikTokeri svojim pratiteljima „otvorili“ vlastite domove i na maštovite načine, kroz priču, pjesmu, ples, trikove ili snimke kućnih ljubimaca, pokušavali unijeti živost u pandemijsku svakodnevicu.
Iako ova mreža nudi bezbroj mogućnosti uređivanja sadržaja, ono što većinu korisnika privlači jest određena doza autentičnosti. „Ljudi se mnogo više povezuju, pogotovo što na TikToku nema nekih izveštačenih, sređenih klipova i nekih slika koje inače prikazujemo na društvenim mrežama”, zamjećuje Risteski.
I zaista, dok korisnici Instagrama, društvene mreže za dijeljenje (uglavnom) fotografija, pokušavaju izvući maksimum iz jedne slike, vodeći računa o vlastitom izgledu, cijelom setu i osvjetljenju, te kutu objektiva, TikTokere uglavnom gledamo u opuštenijoj i prirodnijoj atmosferi: oni svoje sadržaje kreiraju u trenirkama, pidžamama ili radnim odijelima, ne mareći pretjerano nalazi li se u pozadini goblen s pozlaćenim okvirom ili kupaonske pločice.
Cjelokupan tekst pratite na portalu P-portal.net
——————————————————————————————————
Tekst je objavljen u okviru projekta „Upoznajmo se da bismo se razumjeli“ koji provodi Srpsko privredno društvo „Privrednik“ putem svog P-portala.
Dvogodišnju provedbu u iznosu 1.279.614,55 sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Projekt je odobren za sufinanciranje na pozivu za dodjelu bespovratnih sredstava Mediji zajednice – potpora socijalnom uključivanju putem medija, faza I.
Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva Posredničko je tijelo razine 2 u provedbi ovoga poziva, a Ministarstvo kulture i medija, Posredničko je tijelo razine 1 u okviru Operativnog programa “Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014.-2020., za poziv Mediji zajednice, sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda.
Više o pozivu dostupno je ovdje.