U Osnovnoj školi „Dobriša Cesarić” u Osijeku u četvrtak i petak (20. i 21. travnja 2023.) održava se 2. znanstveno-povijesni kamp HiSTEMory za učenike i učitelje. Program kampa i ove je godine izazvao veliko zanimanje učenika i učitelja osječkih i okolnih osnovnih škola koji će sudjelovati u raznim znanstveno-povijesnim radionicama na kojima će brojne znanstvene zanimljivosti pokazati i udruge koje provode projekte popularizacije STEM-a koje sufinancira Europski socijalni fond.
Kamp HiSTEMory posjetio je i Luka Bogdan, zamjenik upraviteljice za sustavne i europske programe u Nacionalnoj zakladi za razvoj civilnoga društva koja je posredničko tijelo zaduženo za praćenje provedbe projekata, među kojima su i 63 projekta ugovorena na pozivu “Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a”vrijednog 150 milijuna kuna.
U okviru navedenog poziva ugovorena je provedba projekata STEMerica koji provodi FabLab, udruga za promicanje digitalne fabrikacije, projekt STEM EDUKATORI koji provodi Institut za popularizaciju znanosti te projekt Mobilni ZEZ centar koji provodi Udruga Profesor Baltazar i svi su oni zabavnim eksponatima, predavanjima, pokusima, prezentacijama učenicima i učiteljima predstavili svoj rad.
Tako su eksponatima kreiranim i nastalim u okviru tih projekata djeca imala priliku isprobati bicikl koji ne ide nikamo, ali melje plastiku, okušati se u jahanju na letećoj metli ili uživati u maštovitim projekcijama u planetariju koji na kupolastom svodu simulira pojave na nebeskom svodu i na njemu istraživati planete, zvijezde i galaksije.
Inovativnu stranu STEM-a pokazale su i radionice udruga o struji, evoluciji života, slatkovodnim praživotinjama i algama, izumima i dostignućima 15 hrvatskih znanstvenika. Podsjetili su se velikih znanstvenika Nikole Tesle, za koga se slikovito kaže da je izumio dvadeseto stoljeće, Fausta Vrančić koji je izumio preteču modernog padobrana, naučili su da je Penkala izumitelj brojnih korisnih predmeta i pomagala, među njima je i rotirajuća četkica za zube, da u NASI radi 50 hrvatskih znanstvenika.
Sve aktivnosti STEM projekata dizajnirane su na način da pobude aktivni interes učenika kako bi se područje STEM-a, kao obrazovanja budućnosti, populariziralo među mladima.