U okviru projekta “Hrana je kultura”, globalna organizacija Slow Food s nekoliko partnera, među kojima je i Udruga Kinookus iz Hrvatske, osmišljen je multimedijalni umjetnički rad koji prenosi priče i tradicije kao temelja europskog nasljeđa hrane, putujuća izložba koja počinje 23. rujna u Torinu.
Projekt će službeno započeti tijekom trajanja Terra Madre Salona del Gusto u Torinu, u Eksperimentalnom centru suvremene umjetnosti, gdje će se predstaviti video spot u produkciji Udruge Kinookus kojim se promovira Europska godina kulturne baštine 2018. i kojim će biti odaslana poruka vezana za nasljeđe hrane.
U projektu, koji će obići kulturne prostore europskih zemalja slaveći Europsku godinu kulturne baštine 2018., sudjeluju još Nova Iskra Creative Hub iz Srbije, švedska kompanija Transpond AB i vodeća europska mreža baštine Europa Nostra.
Želja je prenijeti priče i tradicije koje čine naše nasljeđe hrane. “Projekt Hrana je kultura za cilj ima osvijestiti građane Europe o tome da je nasljeđe hrane način na koji izražavamo svoju pripadnost Europi i na koji bolje razumijemo bogatstvo i jedinstvenost njezine kulturne raznolikosti”, ističu iz Kinookusa.
Napominju kako je nematerijalno kulturno nasljeđe hrane u Europi ogroman, ali podcijenjen resurs – uglavnom se koristi za promicanje turizma, ali se gotovo nikada ne uzima u obzir kao resurs kojim se može osnažiti društvena integracija i osjećaj pripadnosti zajedničkom europskom prostoru.
UNESCO je tu temu prepoznao kao dio kulturnog identiteta, no industrijska poljoprivreda i standardizacija okusa predstavljaju prijetnju za hranu i tradicije.
“Svjesnost o podrijetlu i povijesti tradicijske hrane, tradicijskim tehnikama prerade i uzgoja, o vjerskim obredima i svetkovinama ključna je za priču o našim zajedničkim europskim korijenima kao i o utjecajima stoljetnih migracija”, kažu organizatori projekta.
Uz multimedijalni umjetnički rad, projekt uključuje poziv na akciju usmjeren na kuhare i učenike, stvaranje ljudske knjižnice s pričama migranata i poziv europskim i nacionalnim institucijama kako bi se naglasila važnost postavljanja zaštite europskog gastronomskog kulturnog nasljeđa u vrh njihovih političkih programa.
Multimedijalni umjetnički rad, koji objedinjuje doprinos različitih umjetnika, započet će svoje putovanje početkom iduće godine te će biti izložen na mjestima kulturnih događanja u Švedskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Italiji.
Bit će predstavljen i u Bruxellesu s ciljem podizanja svijesti kreatora politika EU-a o važnosti i vrijednosti gastronomskog nasljeđa.
Završna verzija rada očekuje se u lipnju 2020. godine, s najboljim rezultatima projektnih aktivnosti koji će se predstaviti na festivalu Migranti Film Festival u Pollenzu.
“Hrana je kultura” projekt je sufinanciran iz programa Europske unije Kreativna Europa uz doprinos zaklade Fondazione Cassa di Risparmio di Cuneo. (Hina)