Predsjednica Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata Jasna Karačić predložila je u četvrtak Ministarstvu zdravstva da umjesto fonda za lijekove za rijetke bolesti, čiji su uplatni računi objavljeni na internet stranici Ministarstva, izrade posebnu web stranicu na kojoj će biti poimence navedene osobe koje traže novčanu pomoć za liječenje, kako bi građani mogli izravno uplatiti svoje donacije, prenosi Hina.
Također je zatražila da podaci o uplatama budu javno dostupni i stalno se ažuriraju, kako bi svi imali uvid koliko je novca uplaćeno i za koga, umjesto da o usmjeravanju prikupljenih sredstava odlučuje povjerenstvo Ministarstva zdravstva, za koje se ne zna kako je sastavljeno.
“Ideja je da se napravi jedinstvena internet stranica s imenima osoba kojima treba novac za liječenje. To se ne kosi sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka budući da su te osobe i tako javno zatražile pomoć”, rekla je Karačić na okruglom stolu o pravima pacijenata.
To bi omogućilo transparentnost, ističe Karačić i podsjeća da su razne humanitarne udruge prikupljale sredstva bez uvida koliko se prikupilo i kako se trošilo, pa je nastao kaos zbog kojeg su građani izgubili povjerenje u sustav.
Drugi prijedlog odnosi se na duge liste čekanja na specijalističke preglede i operativne zahvate koje su netočne, pa udruga također predlaže izradu posebne internet stranice na kojoj će biti objavljeni svi slobodni termini u bolnicama.
Podaci na Listi čekanja HZZO-a netočni
“Podaci prikazani na Listi čekanja HZZO-a su netočni, ili se njima manipulira ili se ne ažuriraju kako treba, ali vidi se prazan hod jer netko ne radi svoj posao. Treba objediniti sve načine upisivanja, da budu dostupni svi slobodni termini kako bi pacijent mogao u svakom trenutku vidjeti, barem okvirno, kada može doći na red za pretragu u svom gradu ili u bolnici u drugom gradu koji je udaljen 50 kilometara”, kaže Karačić.
Ona smatra da se duge liste čekanja neće riješiti kroz projekt prioritetnih lista koji je najavio ministar Milan Kujundžić. “Prioritetne liste neće smanjiti ukupni broj čekanja, neki pacijenti doći će ranije na red, ali neki će doći na red još kasnije”. rekla je,
Pacijenti se najviše žale upravo na dostupnost usluga, te na poštovanje prema njima.
“Pacijenti se žele da ne znaju tko ih liječi u bolnicama jer liječnici ne nose svoje indentifikacijske kartice, kao u europskim zemljama. Svaki specijalist treba reći svoje ime i prezime pacijentu kako bi znao tko ga je liječio ili pregledao”, poručila je Karačić.
Predsjednik Povjerenstva za zaštitu prava pacijenta Grada Zageba Damir Jukica rekao je kako se primjedbe najčešće odnose na duga čekanja na pretrage i operativne zahvate, a lani su zaprimili 224 pritužbe.