Tako će biti zabranjene reklame u kojima muškarci uporno izbjegavaju kućanske poslove ili one u kojima se djevojčice prikazuju manje sposobnijima od dječaka.
Ova odluka postrožit će pravila o oglašavanju kako bi s tržišta uklonila reklame koje potiču rodne stereotipe ili ismijavaju osobe koje se ne uklapaju u društveno nametnute rodne uloge.
Također će se postrožiti i pravila o oglasima koji posramljuju ženska tijela. Ova je odluka donesena nakon prašine koju je podigla kontroverzna kampanja ‘Beach body ready’ protiv koje je pokrenuta i peticija. Peticiju je potpisalo više od 70,000 osoba koje smatraju da je prikazivanje modela u bikiniju u oglasu proizvoda za mršavljenje društveno neodgovorno ponašanje, prenosi Vox Feminae.
ASA-ini prijedlozi navedeni su u izvješću koje provodi s istraživačkom tvrtkom GfK, a dio su nastojanja da se riješi problem lažnog portretiranja žena u oglasima.
Inicijatori/ce projekta smatraju kako je riječ o najopsežnijem pregledu rodnih stereotipa u reklamama u svijetu, koji je uslijedio odmah nakon velikog udarca na ‘airbrushing’, odnosno retuširanje reklama u kojima se pojavljuju zvijezde poput Care Delevingne, Natalie Portman ili Julie Roberts. ASA je nedavno uvela i pravilo kojim se zabranjuju reklame u kojima se pojavljuju ‘nezdravo mršavi’ modeli.
– Naš pregled pokazuje da određeni oblici rodnih stereotipa u oglasima mogu naštetiti odraslima i djeci – rekla je Ella Smillie, glavna autorica izvješća.
– Takav prikaz ograničava načine na koje ljudi promatraju sebe ili druge te ograničavaju njihove životne odluke. Čvršći standardi u identificiranim područjima pomoći će u rješavanju štete i osigurati bolju zastupljenost suvremenog društva.Iz ASA-e su kazali kako im nije namjera u potpunosti ograničiti reklame, te da će reklame i dalje moći prikazivati žene kako čiste ili muškarce kako samostalno obavljaju tehničke poslove, ali će pritom morati paziti da takvim prikazom ne potiču rodnu stereotipizaciju.