Hrvatska, Nekategorizirano

Više od 600 osnovnoškolaca iz cijele Hrvatske uključeno u projekt “Virtualna umjetnost i kultura”

Udruga Hermes je u partnerstvu s udrugom FabLab početkom školske godine 2021/2022. započela provedbu aktivnosti u sklopu projekta ‘Virtualna umjetnost i kultura’ sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je nastao kao odgovor na izvanrednu situaciju nastalu pojavom epidemije Covid-19, navodi udruga Hermes.

Kroz mjere samoizolacije i ostale protuepidemijske napore, online nastava postala je svakodnevica za velik broj učenika u hrvatskom obrazovnom sustavu. Ova događanja koja su pogodila školski obrazovni sustav, također su utjecala i na izvanškolske i neformalne programe učenja, dijeljenja i prenošenja znanja. Svjesni potrebe da naši znatiželjni učenici imaju pristup raznovrsnim programima i u ovim za njih naročito izazovnim vremenima, stvorili smo Virtualnu umjetnost i kulturu – projekt koji kroz praktične online radionice djeci približava teme povijesti, fizike, matematike, izvedbenih umjetnosti…

Cilj je projekta provedbom participativnih, interdisciplinarnih kulturno-umjetničkih online radionica i predstava osnažiti participativnost, socijalnu uključenost, ali i stjecanje znanja, vještina i razvitak kreativnosti učenika osnovnih škola diljem Hrvatske.

Projekt Virtualna umjetnost i kultura kroz 2021. i 2022. godinu u online je radionice uključio više od 600 osnovnoškolaca iz čitave Hrvatske: od Iloka do Zadra, od Oriovca do Sirača. U provedbi aktivnosti podržali su nas nastavnici i osoblje iz ukupno 22 osnovne škole s kojima smo održali 53 online radionice u 18 mjesta iz 10 županija Republike Hrvatske.

U doba epidemioloških mjera, nesigurnosti i manjka društvenog kontakta – znatiželjnim smo mladim umovima ponudili radionice iz 4 ciklusa vezanih uz fiziku, povijest, umjetnost i ostale teme povezane sa STE(A)M područjem: zvuk (1. – 4. razred); voda-zemlja-zrak (1. – 4. razred); kriptografija (5. i 6. razred) i forum teatar (7. i 8. razred).

Osim provedenih radionica iz navedenih ciklusa kreirali smo i video uputstva kako biste pojedine radionice mogli izvesti kod kuće ili u učionici. Video uputstva možete pronaći na https://vuk.hermes.hr/radionice/. Pogledajte video materijale i sami kreirajte svoj glazbeni instrument, jednostavni telefon ili pak podmornicu! Ako ste ljubitelji kriptografije razveselit će vas video upute za šifriranje uz pomoć šifrarnika ili par čašica jogurta, a kojima se može konstruirati naprava za enkripciju koju je koristila spartanska vojska, ali i američki polihistor i predsjednik države Thomas Jefferson. Odgonetnuli smo i naučili i kako napraviti vlastitu Enigmu – vjerojatno najpoznatiji povijesni stroj za šifriranje.

Osim video uputstva za radionice, na internetskim stranicama projekta možete pronaći i dvije predstave:
– Pokretalo i prometalo – zagrebački tramvaj kojom smo uz pomoć djelatnika Tehničkog muzeja Nikola Tesla, Zagrebačkog električnog tramvaja i neumornog popularizatora znanosti Krešimira Čanića predstavili povijest zagrebačkog tramvaja i fizička načela koja se pojavljuju pri svakodnevnom marljivom kretanju tramvaja našim ulicama.
– Predstavu Likovi plesača kreativne profesionalne plesačice Sanje Kocon koja kroz tijela umjetnika plesnog pokreta približava apstraktne pojmove poput vremena, dodira, empatije, snage – a sve začinjeno kriptografskom nijansom iz pustolovina Sherlocka Holmesa.

Projekt se realizira u partnerstvu udruga HERMES i FabLab,  a sufinancira Europski socijalni fond iz Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali. Ukupna je vrijednost projekta 499.509,36 kuna. Bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda u okviru poziva Umjetnost i kultura online (424.582,95 HRK) i Državnog proračuna Republike Hrvatske.