„Društveno korisno učenje za organizaciju inkluzivnih zajednica“ projekt je Rehabilitacijskog centra za stres i traumu i Pravnog fakulteta – Studijskog centra za socijalni rad, Sveučilišta u Zagrebu, kojim se želi pridonijeti unapređenju obrazovanja socijalnih radnika za socijalni rad u zajednici.
Istovremeno, projekt unapređuje analitičke i zagovaračke kapacitete organizacija civilnog društva koje pružaju socijalne usluge u zajednici.
U zimskom semestru školske 2018/2019 godine u projektnim aktivnostima sudjelovali su studenti kolegija Socijalni rad u organizaciji zajednice.
Podrška socijalnim uslugama u zajednici
Jedan dio studenata sudjelovao je u modulu „Društveno-korisno učenje za organizaciju inkluzivne zajednice“ uključivši se u rad Društvenog centra za osobe s invaliditetom u Hrvatskoj Kostajnici, koji je vodi Rehabilitacijski centar za stres i traumu te u rad Dnevnog centra Udruge slijepih Sisačko-moslavačke županije. Zadatak koji su uz podršku i vodstvo mentora iz organizacija civilnog društva uspješno obavili sastojao se iz triju dijelova:
⦁ mapiranje zajednice i analiza lokalnih dionika na temelju analize dokumenata i terenskim posjetima i intervjuom s dionicima u dvije zajednice;
⦁ osmišljavanje i provedba aktivnosti u lokalnoj zajednici s ciljem unapređenja kvalitete života osoba s invaliditetom te unapređenje njihova položaja (ove aktivnosti uključivale su i osobe s invaliditetom te okupljale ostale dionike);
⦁ komunikacija sa zainteresiranom javnosti i prijenos znanja ostalim dionicima u zajednici.
Četiri inkluzivne akcije
Kao glavni rezultat ovog procesa društveno-korisnog učenja, studenti i njihovi mentori iz organizacija civilnog društva organizirali su 11. prosinca su u Sisku i Hrvatskoj Kostajnici četiri inkluzivne akcije. Akcije su izvedene u suradnji s Udrugom slijepih Sisačko-moslavačke županije, Gimnazijom Sisak, volonterima Gradskog društva Crvenog križa Sisak, Društvenim centrom u Hrvatskoj Kostajnici, Gradskim društvom Crvenog Križa Hrvatska Kostajnica, Gradom Hrvatska Kostajnica i drugim dionicima u lokalnim zajednicama.
Organizirane su kreativne i zabavne radionice u Dnevnom centru Udruge Slijepih u Sisku i u Društvenom centru Kostajnica u Majuru, uz uključivanje volontera. U Sisku je provedena akcija senzibilizacije i edukacije mladih iz Gimnazije Sisak o preprekama s kojima se suočavaju slijepe osobe i o asistivnim tehnikama. U Hrvatskoj Kostajnici je u suradnji s Gradom i Centrom za socijalnu skrb Hrvatska Kostajnica organiziran stručni skup o problemima i socijalnim uslugama za osobe s invaliditetom u zajednicama s manje mogućnosti uz sudjelovanje stručnjaka i zainteresirane javnosti iz pograničnog područja: iz Hrvatske i iz Bosne i Hercegovine.
Trodnevna radionica
Druga grupa studenata kolegija Socijalni rad u organizaciji zajednice sudjelovalo je u trodnevnoj radionici “Metode i istraživački postupci analize, praćenja i evaluacije politika” koja je dio modula društveno-korisnog učenja „Istraživački postupci za monitoring i evaluaciju politika“. Ovu radionicu je vodila Nives Miošić Lisjak, stručnjakinja u području istraživanja javnih politika. U edukaciji je sudjelovalo 18 studenata socijalnog rada te petero stručnjaka iz organizacija civilnog društva. Sudionici edukacije su imali prilike naučiti o konceptu i fazama stvaranja javnih politika, te njihovim okvirima, definiranju problema i ciljeva, instrumentima javnih politika te standardima, svrsi i metodološkim postupcima u istraživanju politika.
Uz bogato iskustvo i primjere iz profesionalnog života predavačice, sudionici su imali jedinstvenu priliku čuti kako teorijski dio doista izgleda u praksi te kako rad u analizi i kreiranju javnih politika funkcionira primijenjen u hrvatskom kontekstu. Studenti i njihovi mentori iz organizacija civilnog društva tijekom edukacije započeli su s razradom vlastitih istraživanja u cilju praćenja i evaluacije odabranih javnih politika, koje se tiču osoba s invaliditetom. Na temelju rezultata istraživanja studenti i njihovi nastavnici i mentori iz organizacija civilnog društva, formulirat će preporuke i provesti zagovaračku kampanju.
Projekt „Društveno korisno učenje za organizaciju inkluzivnih zajednica“ sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda te Ureda za udruge Vlade RH, a odobren je na pozivu Podrška razvoju partnerstava organizacija civilnog društva i visokoobrazovnih ustanova za provedbu programa društveno korisnog učenja.