Zagrebačko psihološko društvo (ZPD) pozvalo je medije u četvrtak da se suzdrže od svjesnog senzacionalizma, manipuliranja informacijama te “clickbait” naslova u izvještavanju o koronavirusu jer u protivnom podižu paniku i psihološku štetu svojim korisnicima.
“Mediji imaju veliku moć i najznačajniju ulogu u informiranju ljudi, mogu utjecati na stavove i formiranje poželjnih ponašanja, pomoći ljudima da se osjećaju manje bespomoćno i ugroženo. Da bi postigli ove ciljeve i ispunili svoju primarnu zadaću i svrhu, nužno je da novinari i urednici kao sugovornike uvijek biraju kompetentne stručnjake koji mogu dati provjerene i točne informacije o problemu”, navodi se u priopćenju ZPD-a.
Ističu kako mediji korisnicima čine ozbiljnu psihološku štetu svjesnim manipuliranjem informacija, senzacionalizmom i zastrašivanjem te “clickbait” naslovima.
“Apeliramo na urednike i novinare da ovoj temi pristupaju posebno pažljivo i profesionalno, bez senzacionalizma i širenja dezinformacija koji dodatno potpiruju paniku i uznemirenost, upravo zbog potencijalne opasnosti za ljude”, poručuju iz ZPD-a u želji da umanji paniku među građanima.
Smatraju izrazito važnim za medije da slijede preporuke istaknute u članku 5 Kodeksa časti koji ističe kako je novinar “obvezan iznositi, točnu, potpunu i provjerenu informaciju”.
“Način izvještavanja o društveno važnim temama, osobito u stanjima potencijalne krize, straha i ugroze je izrazito važan. Senzacionalististički načini izvještavanja, osobito u vidu bombastičnih naslova gotovo uvijek potiču paniku i strah kod ljudi, a time i otežavaju ili onemogućavaju ljudima da pravovovremeno dobiju valjane i točne informacije”, navodi se u priopćenju ZPD-a.
Upozorili su kako objavljivanje pojedinosti o zaraženima predstavlja potencijalnu opasnost od otkrivanja njihova identiteta i ugroze njihovog dostojanstva. “U stanju krize i straha takve informacije i poruke mogu nehotice doprinijeti pozivu na javni linč kao što je to bio slučaj s djevojčicom u Italiji”, dodaju iz ZPD-a. (Hina)