EHO, Nekategorizirano

Zlarin postaje pilot-otok bez jednokratne plastike

1539623974.2711U okviru inicijative Adriatic Plastic Challenge, organizirane od stane udruga Terra Hub, Zona i Volvo Car Adria grupe, odabrana su najbolja inovativna rješenja koja će doprinijeti zaustavljanju daljnjeg dotoka plastičnog otpada u Jadransko more.

U žestokoj antiplastičnoj borbi, pobijedio je tim „Zlarin – otok bez plastike“ čija je vizija učiniti Zlarin prvim hrvatskim otokom bez jednokratne plastike. Podrijetlom sa Zlarina, Ana, Nataša i Ivana, razvile su model koji će u sljedećih godinu dana zaustaviti dotok jednokratne plastike na otok.

Plastične vrećice zamijenit će papirnatima i platnenima, izbacit će slamke, a plastične čaše i pribor za jelo, također će zamijeniti ekološki prihvatljivijim rješenjima. Projekt podupire lokalno stanovništvo te Turistička zajednica otoka Zlarina.

„Zlarin je otok na kojemu živi dvjestotinjak stanovnika što ga čini idealnim mjestom za pokušaj ovog eksperimenta. Imamo samo jednu samoposlugu i nekoliko kafića i restorana što znatno smanjuje broj ljudi koji trebaju poduprijeti našu ideju. Lokalna zajednica daje nam veliku podršku i jedva čekamo da Zlarin bez plastike zaživi.“, rekla nam je članica pobjedničkog tima Ana Robb.

Tijekom dvodnevnog bootcampa, odabrani su timovi uz pomoć mentora projektna rješenja pretvorili u poslovne modele koristeći metodologije design thinkinga i lean startupa, te su svoje ideje prezentirali pred stručnim žirijem u sastavu: HE Diana Madunić, Veleposlanica Kraljevine Švedske u RH, Nikola Galić, marketing i PR manager tvrtke Volvo Car Adria Group, dr. sc. Sandi Orlić, viši znanstveni suradnik na Institutu Ruđer Bošković, Petra Ledinek, FOX/National Geographic Network (FOX/NG Channel) – kampanja Planet or Plastic, Fran Mubrin, kreativni direktor Agencije 404 i dr. sc. Draško Holcer, viši kustos Hrvatskog prirodoslovnog muzeja i predsjednik Instituta Plavi svijet.

„Sve što u Volvu radimo nastojimo stvarati s misijom da ljudske živote učinimo lakšima, sigurnijima i u harmoniji s priprodom. Baš zato iznimno mi je drago da je Adriatic Plastic Challenge rezultirao upravo takvim projektima. Uz brojna inovativna rješenja, danas smo vidjeli veliku želju, motivaciju te jaku pozitivnu energiju timova. Siguran sam kako je za njih ovo tek početak, a Volvo će, u okviru globalne kampanje Clean Seas kojom nastojimo zaustaviti plastičnu plimu, svakako biti na raspolaganju za daljnju pomoć svim timovima“, rekao je Nikola Galić, PR i marketing manager Volvo Car Adria grupe.

Drugo mjesto osvojio je tim „Adriatic Plastic“ koji je predstavio aplikaciju koja služi kao sustav nagrađivanja za nekorištenje jednokratke plastike, dok je treće mjesto pripalo timu „Microplastic Filter“ koji je prezentirao prototip filtera koji odvaja mikroplastiku u perilicama rublja.

„Iako su prva tri tima financijski nagrađena, ovo je bila izvrsna prilika za sve da pretvore svoje ideje u održive modele koji su spremni zaživjeti. U ovoj skupini prepoznali smo golemi potencijal kojeg želimo nastaviti razvijati. Ovo je definitivno tek početak, a udruge Terra Hub i Zona svakako će pratiti i podupirati sve timove na njihovom putu. Još jednom zahvaljujemo na svim prijavama i idejama te pozivamo sve zainteresirane da nam se pridruže u zaustavljanju zagađenja mora plastikom“, pojasnile su organizatorice Sandra Vlašić iz udruge Terra Hub i Petra Počanić iz udruge Zona te pozvale na daljnju suradnju.

Uz organizatore, udruge Terra Hub i Zona te Volvo Car Adria grupe, partneri i mentori bootcampa bili su IBM Hrvatska i LeanStartupCroatia, Veleposlanstvo Kraljevine Švedske u RH i Stablo znanja SC-a.

Ekovjesnik