Kroz različite aktivnosti koje će se provoditi tijekom veljače i ožujka nastojat ćemo potaknuti racionalno i znanstveno utemeljeno raspravljanje tema vezanih uz klimatsku krizu u javnosti te na taj način ponovno ukazati na potrebu hitnog i sveobuhvatnog djelovanja u kontekstu zaustavljanja klimatskih promjena te što uspješnije adaptacije. Ostale projektne aktivnosti biti će usmjerene na razvoj inovativnih i interaktivnih edukativnih sadržaja primarno namijenjenih provođenju međupredmetne teme ”Održivi razvoj” u srednjim školama te provođenje serije edukacija za zainteresirane nastavnike, najavili su u priopćenju-
Projekt „CO2GO-priče o klimi“ pokrenuli su Znanstvenici za klimu Hrvatska i Udruga Tatavaka u suradnji s Klimatskim kolažem Hrvatska i udrugom La Revolution Albatros, a financiran je od strane Climate Fund-a British Embassy Zagreb. Povezao nas je zajednički cilj – otvoriti prostor za učenje i raspravu o klimatskim promjenama u Hrvatskoj.
Unatoč rastućoj svijesti o klimatskim promjenama, javna komunikacija o njihovim uzrocima i posljedicama te o nužnosti poduzimanja hitnih i sveobuhvatnih mjera i dalje je često prožeta netočnim informacijama i mitovima. Oni ulijevaju osjećaje lažne sigurnosti i nemogućnosti djelovanja, a ionako neopravdano zanemarena tema time se dodatno marginalizira. S druge strane, sve veća zabrinutost zbog klimatskih promjena dovodi do osjećaja bespomoćnosti i defetizma. Takva komunikacija klimatskih promjena rezultira iskrivljenom predodžbom o nepouzdanosti znanstvenih činjenica, koje su u stvarnosti utemeljene i oko kojih je postignut čvrsti znanstveni konsenzus. Zato smo kroz „CO2GO-priče o klimi“ odlučili razbijati uvriježene mitove o klimatskim promjenama i ukazivati na pozitivne primjere akcija u lokalnim zajednicama kroz kratke, jednostavne i razumljive sadržaje kao što su stripovi, kratki filmovi, kvizovi i podcasti, namijenjeni svim uzrastima – ističe se u najavi.
Što se tiče hrvatskog obrazovnog sustava, u njemu je i dalje evidentan ozbiljan nedostatak sustavne edukacije o aktualnim problemima s kojima se susreću naša društva, poput klimatskih promjena, gubitka biološke raznolikosti, prijelaza na kružno gospodarstvo ili održivosti. Ipak, recentne promjene obrazovnog sustava stvorile su preduvjete za uvođenje interdisciplinarnog međupredmetnog modula ‘’Održivi razvoj’’ u kurikulum osnovnih i srednjih škola. Naš je sud da su loši obrazovni sadržaji o klimatskim promjenama štetniji od neučenja o klimatskim promjenama. Zato je nužno razviti kvalitetne obrazovne materijale te provoditi sustavna dodatna osposobljavanja nastavnika kako bi na adekvatan i učinkovit način prenosili znanja u području intrakurikularnih tema. Stoga će edukativni materijali koji će nastajati u okviru projekta „CO2GO-priče o klimi“ omogućiti inovativne i zanimljive načine prenošenja nastavnih sadržaja, a osim svladavanja osnovnih uzroka klimatskih promjena pružat će spoznaje o njihovim konkretnim lokalnim učincima i našem osobnom doprinosu. Nadamo se da će uspješne i dobre priče tranzicije i adaptacije koje ćemo pokazati dodatno potaknuti i učenike i nastavnike na nužne promjene obrazaca ponašanja te provođenje raznih aktivnosti nužnih za usporavanje klimatskih promjena i povećanje otpornosti lokalnih zajednica – zaključuju Znanstvenici za klimu Hrvatska.
https://www.znanost-klima.org/
https://www.facebook.com/znanstvenicizaklimuhr
https://www.instagram.com/znanstvenici_za_klimu/