– Vlasnik Facebooka Mark Zuckerberg priznao je u srijedu “pogreške” i obećao poboljšanja, nakon otkrića da se osobnim podacima milijuna korisnika njegove društvene mreže koristila britanska tvrtka Cambridge Analytica.
Facebook “je pogriješio” i “ima još posla, moramo ići brže i učiniti” poboljšanja, napisao je na svojem osobnom računu na društvenoj mreži Zuckerberg.
To su bili prvi njegovi komentari u aferi koja je izbila za vikend kada je zviždač koji je sudjelovao u stvaranju tvrtke Cambridge Analytice sa sjedištem u Velikoj Britaniji razotkrio Guardianu njezine taktike.
Zuckerberg je priznao da je “odgovoran za ono što se događa” na Facebooku i obećao da će omogućiti korisnicima da bolje nadziru uporabu svojih osobnih podataka.
“Na nama je odgovornost da zaštitimo vaše podatke i ako to ne možemo učiniti, ne zaslužujemo da vas služimo”, napisao je.
Rekao je da će osobno razmotriti aplikacije na Facebooku kako bi se uvjerio da one ne zlorabe osobne podatke.
Facebook se ranije u srijedu proglasio žrtvom u slučaju afere koja je pokazala manipulacije kojima se služila Cambridge Analytica, tvrtka koju je američki predsjednik Donald Trump unajmio za svoju kampanju 2016. godine.
Cambridge Analyticu optužuje se da je bez pristanka prikupila informacije o približno 50 milijuna korisnika Facebooka što je iskoristila u kampanji 2016. te je otkaz dobio njezin izvršni direktor Alexander Nix pošto je objavljeno njegovo hvalisanje da se koristio prljavim trikovima kako bi pomogao političarima.
U snimci se čini da Nix sugerira da njegova sad već bivša tvrtka može na internetu raspačavati lažne izvještaje, unajmljivati tajne kooperante i osnivati lažne institucije i internetske stranice kako bi prikupljala podatke.
Rekao je i kako “mogu poslati neke djevojke u kuću kandidata”, dodavši kako su Ukrajinke “veoma lijepe”.
Međustranački odbor britanskih zastupnika u utorak je zatražio od Zuckerberga da objasni “katastrofalni neuspjeh” njegove tvrtke u zaštiti osobnih podataka.
Facebook je već predmet američkih istraga zbog navodnog ruskog miješanja u predsjedničke izbore 2016..
U listopadu je objavio da je čak 126 milijuna korisnika moglo vidjeti reklame koju su platili Rusi kojima je cilj bio utjecati na američku politiku